بلاگِ اشکان

  • ۰
  • ۰

وقتی سونی Z3 رو معرفی کرد، خیلی‌ها گلایه کردن که "بابا این که همون Z2 ـه!" و ناراحت بودن که سونی چیز جدیدی رو معرفی نکرده.
اما به نظر من کار سونی درست بود، و من تحسینش میکنم، دلایل خوبی هم دارم.
ببینید دوستان، سونی Z2 خودش محصول خیلی خوبی بود، و سونی توی یک بازه ۶ ماهه پرچمدار جدیدش رو معرفی کرده، در نتیجه اینکه محصول قبلیش رو تکامل ببخشه خیلی بهتره، مخصوصا تکامل منطقی، نه تکامل عددی! ینی الکی رم یا نوع پردازنده رو عوض نکرد، یا رزولوشن صفحه رو بالا نبرد، کاری که به سختی در عمل تفاوت محسوسی ایجاد میکرد (سامسونگ هم در مورد S5 تقریبا همین کار رو کرد)، بیشتر تغییراتی که داد تو استفاده مشخص میشن، به علاوه برای راضی  نگه داشتن خریدارهای Z2 نمیتونست هم زیاد گوشی رو تغییر بده. پس به تغییرات مثبتی مثل کمی تغییر سایز دستگاه (Z3 از هر سه بُعد چند میلیمتر کوچیک شده) و سبک کردنش، خوشدست تر کردن دستگاه بخاطر گرد بودن نوار دورش، اضافه کردن ۰٫۲ گیگاهرتز به سرعت پردازنده، بلندگوهای جدید، یه سری تغییرات نرم افزاری و در کل بهبودهای ریز و درشت اکتفا کرد.
شاید پیش خودتون بگین "خوب چه کاری بود، صبر میکرد هر یکسال گوشی جدید معرفی میکرد دیگه!" خوب پاسخ این سؤال هم برمیگرده به موقعیت سونی، سونی در حال حاضر شرایط خیلی خوبی رو تجربه نمیکنه، تازه کم کم داره دوباره جون میگیره، مجبوره یجوری با رقبای قدرتمندی مثه سامسونگ مقابله کنه، اونم در شرایطی که تقریبا بازارش رو سامسونگ باخته بود، بهترین راه هم در حال حاضر (و از نظر خود من تو کوتاه مدت) اینه که سالی دو پرچمدار با آپگریدهای منصفانه روانه بازار بکنه که بتونن رقبا رو به چالش بکشن و نظر خریداران رو جلب کنن. به نظرم این استراتژی سونی درسته و جواب میده.

حالا میرسیم به Z3 Compact، من زیاد از Z3 Compact راضی نبودم، شاید برای خیلی‌ها خبر خوشی باشه که سونی تونست در عین اینکه سایز گوشی رو ثابت نگه داشت، صفحه نمایش رو ۰٫۳ اینچ بزرگتر کرد. اما به نظر من، که خودم رو شدیدا طرفدار گوشی‌هایی با سایز متناسب و کوچیک میدونم، خیلی بهتر بود اگه سونی سایز صفحه رو ۴٫۳ اینچ نگه میداشت، و در عوض سایز دستگاه رو کوچک میکرد. البته نه اینکه Z3 Compact زیادی بزرگه یا خوشدست نیست، به علاوه هرجور حساب کنی این گوشی بهترین مینی عرضه شده به بازاره. میتونید تغییرات ابعاد رو تو عکس زیر ببینید.

  • ۹۳/۰۶/۱۵
  • اشکا ن

نظرات (۱)

باشد که همگان رستگار شوند و از این کمپانی معظم استفاده نمایند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی